تولید پودرهای فلزی ویژه پرینتر های سه بعدی

پودرهای فلزی  مورد استفاده در دستگاه های پرینت سه بعدی بایستی ویژگی های فیزیکی، شیمیایی منحصربه فرد داشته و توانایی تولید در مقیاس وسیع با خواص یکسان در آن ها وجود داشته باشد، به صورتی که منجر به تولید قطعات با ویژگی های مشابه گردد. این خصوصیات شامل  مورفولوژی ذرات پودر، اندازه و توزیع، چگالی و میزان تخلخل در آنها، قابلیت  جریان (Flow-ability)، چسبندگی و آگلومره شدن، رطوبت و ترکیب شیمیایی هستند.

فرایندهای اصلی تولید پودرهای فلزی عبارتند از: اتمیزاسیون گازی، اتمیزاسیون آبی، اتمیزاسیون گریز از مرکز و اتمیزاسیون پلاسمایی هستند. مقایسه تمامی این فرایندها نشان داده است که فرایند تولید پودر با استفاده از پلاسما ذرات بسیار کروی تولید می نماید، هرچند چندان مقرون به صرفه نیست. از سوی دیگر تولید پودر با استفاده از جت گاز منجر به تولید پودرهای کروی با قیمت و شکل ظاهری مناسب می شود.

توانایی ها، تجهیزات و تخصص موجود در شرکت طرح و تکامل در زمینه دستگاه های لیزری و مهندسی مواد این فرصت را برای تولید پودرهای فلزی ویژه پرینترهای سه بعدی به وجود آورده است. لذا با تلاش متخصصین فعال در شرکت طرح و تکامل، تولید پودرهای فلزی در مقیاس آزمایشگاهی آغاز گردیده و امید می رود در آینده ای نزدیک تولید این دسته از مواد به صورت نیمه- صنعتی آغاز گردد.

به منظور دریافت مشاوره و استعلام موجودی پودرهای فلزات با ما تماس بگیرید.